Татарский язык

5. Прочитать текст загадки и написать его фонетическую транскрипцию. Ул естенэ ж,8Й да кыш та Энэле кулмэк кия. Шулай да аны анкесе: «Йомшагьш», - диеп соя. 6. Вместо точек поставить нужные буквы и написать фо­ нетическую транскрипцию: 1) Та... башында пар ка...ен, ...фрак яра ...л са..н. ...фрак ...рган ка...н кебек, Бе... усебе... кан са...н, 2) Жей бу... бал ж.-я, кыш бу... хал ж...я. 7. Выписать из текста слова, в которых есть буквы, служа­ щие для обозначения нескольких звуков. Жэй башыньщ шифалы яцгыры, тузанлы юллар естеннон тыпырдап, житез гена явып утте... Иртэнге яшь кояш та таулар шикелле кукнец турена сузылган кара-зэцгэр болытлар остен- нон ялтырап килеп чыкты. Аныц яктылыгы шундый мул, нурларынын тугелуе дэртле, житез иде, хэтта кояш узе да бу юмартлыгьшнан тынычлыгын жуеп, урынында тик тора алмыйча тибранэ кэм бер кечерайгэндой, бер зурайгаидай булып курена иде (вмирхан Егаши). 8. Написать несколько предложений, в котором все слова состоят только из звонких согласных. 9. Представить 5 пар слов, в которых чередуются глухие и звонкие согласные. Например: боз - пос. 10. Распределить представленные с]юва по двум (трем) группам, учитывая разницу в произношении звука :>(е). Эшлекле, спектакль, эчке, егерме, ефак, эшчэн, эчо, океан, нефть, куцелле, сентябрь, ижек, ?питет, тиен, узе, лотерея, элемто, бензин, эстафета, белем, энже, аллея. 8

RkJQdWJsaXNoZXIy MTY0OTYy