Татарский язык

хочется остаться дома, не должен знать, можно поставить, стараются узнать, нужно рано встать, надо предупредить, не хочет понимать, 4. Прочитать предложения и отрывки. Найти имена действия, определить их синтаксическую функцию. 1) Бару белен урдвк кулге тешеп кигте (М. Гафури). 2) Вакытнын утуе до тоелмый. Балыкныц чиртуе до беленми башлады (А. Алиш). 3) Дирнец карбыз кебек тугорэк икэнен эйту белен сыйныфта жанлылык башланды (Э. Фэйзи). 4) Хейдэр КОМИССИЯГ0 барырга уйлавы турында эйтми уздырды (Г. Бэширов). 5) Байкиев агасыньщ пехтэлекне яратуын иске алып, Галимж,ан аягына туфлилэр киде (К. Тимбикова). 6) Иртук торды да малай Китте эзлэргб этен. Югалту ансат икон до, Ah, читен табу, читен (Р. Мшпишш) 5. Образовать инфинитивные формы глагола (в положи­ тельной и отрицательной форме). Бар, кил, кара, яз, сыз, теш, кел, оч, вйт, сесн, серт, мен. 6. Перевести предложения. Выписать инфитивпые формы глагола. 1) Язучылар да кайда да булса хезмэт иторго, эй карарга, балалар устерерго, шуннан калган вакытын, йокысыз тэннорен иж,атына бирергв маж,бур иквн лвбаса (Л. Ихсанова). 2) Уйнарга, келэргб яраткан, тормышныи яхшы якларын гына курерге ейрэнгбн Сьшуньвд юлдашы моцарчы гел шатлыктан гына тора иде (Г. Кутуй). 3) Кайчагында солдатныц басып торырлык Х0ле Д0 калмый. Э бит аца яцадан постка да барырга кирэк (Э. Еники). 4) Буген безгв узебезнец сузне ачык итеп эйтерге кирэк (Г. Толымбай). 5) Почмакка барып басты да ж.ырларга тотынды (Ф. Эмирхан), 72

RkJQdWJsaXNoZXIy MTY0OTYy