Татарский язык
Контрольно-тренировочные упражнения 1. Составьте предложения, используя слова направительного падежа, определите их значение. 1) Алсу, бара, урамга. 2) Конфет, кайткан, кибеткэ. 3) Биргэн- нэр, студентларга, китаплар. 4) Кунаклар, килгэннэр, бер атнага. 5) Булаклэр, сигезенче мартка, бирганнэр, кызларга. 6) Йери, Казанга кадэр, автобус. 7) Концертка, алган, внием, билет. 8) Кук- К0, куторелэ, самолет. 9) Кибеткэ каршы, твзелэ, бина, яна. 10) Те лефон, авылга, керткэннэр. 2. К данным глаголам подберите существительные и с каж дым составьте предложения. Бару, кайту, житу; биру, тапшыру, чыгу, тешу. 3. Прочитайте предложения и укажите, что в них пропущено. 1) Балалар ... киттелвр. 2) Мин ... сон кайттым. 3) Туган- нарым ... кученеп кайттылар. 4) Вертолет ... кутэрелде. 5) Ул ... жэяу кайтты. 6) ... мен ел булды. 7) Мин ... ике ... ял итэргэ китам. 8) Китабынны ... бирдем. 9) ... ял итэргэ китэм. 10) ... утын теяп бармыйлар. 4. Раскройте скобки и ответьте на вопросы. 1) (Кемга) рэхмэт эйттен? 2) Укучылар жэйге ял вакытында (кая) баралар? 3) Киемнэренне (кая) элден? 4) (Нэрсага) кулмэк сатып алдын? 5) Теркияга (нэрсэгэ) утырып барырга кирак? 6) Дафтаренне (кемгэ) бирден? 7) (Кая) барырга телисез? 8) (Кая кадэр) мен чакрым? 9) (Кайчанга чаклы) ял итарга китасез? 10) Иртэн (кая) барасыз, кичен (кая) китэсез? Винительный падеж - падеж прямого объекта. В отличие от основного падежа, винительный падеж выражает прямой объект с оттенком определенности. Например, в предложении «Мин китап укыЙУ!» слово китап (основной падеж) выражает прямой объект; в предложении «Мин китапны укыйм» стъо китапны (винтелъный 44
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTY0OTYy