Татарский язык

3) оба компонента имеют показатели: первый - аффикс притя­ жательного падежа, второй - аффикс принадлежности III лица: энинен исеме - имя мамы, ейнен адресы - адрес дома, эшнен планы - план работы, дустымнын булэге - подарок друга. Контрольно-тренировочныв упражнения 1. Разберите словосочетания по изафетиым типам. Кер сабыны, тулэу тарифы, эшнец кулэме, радио тапшыру, директор хатын, иптвш командир, эшнен нвтижэсе, авылнын халкы, шэЬэр узвге, почта булекчасе, газеталарнын тиражы, элемта Твене (узел связи), телефон элемтэсе, ана кеше, кыз бала, баламнын исеме, агач ишеклар, хезмэтнен максаты, укытунын сыйфаты, дус егет, алма агачы. 2. Ко всем словам предложений поставьте вопросы. Образец. Алсу Казанда укый. - Алсу кайда укый? Кем Ка- занда укый? -Алсу нишли? 1) Азатка егерме яшь. 2) Казан - Татарстаннын башкаласы, 3) Студент дэрескэ эзерлэна. 4) Сергей Ташкентга тугаи. 5) Кы- рымда ял йортлары куп. 6) Китап кибетена кызыклы басмалар кайткан. 7) «Мираж» кинотеатрында балалар очен фильмнар бара. 8) Туристларга кургазмэ ошады. 9) Бу картина бик кыйммэт. 10) Ке- шелар >т уйлап тапканнар. 3. Отданных слов образуйте слова, обозначающие липа жен­ ского пола. Фарид, Рашид, Наил, тегуче, пешекче, сатучы, студент, директор, табиб, элемтаче. 4. Запомните слова, отражающие отличие женского и .муж­ ского пола: 31

RkJQdWJsaXNoZXIy MTY0OTYy